Friday, November 12, 2010

Pemergian yang Abadi..

kebelakangan ni...
rapuh sangat perasaan ni..
rasa sedih..sebak..terkejap hiba...akhirnya sendu sendiri...

Bebaru ni..
kawan seopis kehilangan ayah tersayang...
bukan ni kali pertama kawan-kawanku yg kehilangan org tersayang..
tapi..entah kenapa..kali ni
berita pemergian yang abadi tu cukup terkesan di hati..

sabarlah sahabat...aku tau apa yg kau rasai..
aku jua pernah melalui...
satu saat getir..yg memaksa aku akur dengan kehendak ilahi..

hadoyaiii...rapuhnya perasaan ni..

Buat yang dirindui...
peritnya hati ini tatkala merindui belaianmu..
panggilan mu...kasih dan sayangmu..
tatkala terpandang roti kelapa...hati aku menangis bah..aku rindu nak belikan untukmu..
menatap betapa seleranya kamu...
tatkala aku menatap kain-kain pelekatmu..aku pilu...sebab aku rindu senyumanmu..
saat tu..mukamu pasti kemerah merahan menahan gelak gembira..katamu.."anak abah  yg sorang ni lah yg selalu belikan abah kain"..
dan..
kain-kain itu kau guna sehingga ke hujung nyawa..
dan kain tu jugalah membaluti mu tatkala dimandikan...

Abah..damailah engkau di sana..di samping Maha Pencipta..alfatihah...

(gambar ni diambil, 3 minggu sebelum abah kembali ke rahmatullah..)

No comments:

Post a Comment